هولوگرام

اطلاعات در مورد هولوگرام

هولوگرام

اطلاعات در مورد هولوگرام

استفاده پزشکی از هولوگرام

استفاده پزشکی از هولوگرام

قرار دادن تصاویر متفاوت در یک هولوگرام بدین معنی است که بیننده می تواند قسمت های مختلف بدن را بررسی کند .شرکت قابلیت تولید تصاویر هولوگرافی قسمت های مختلف بدت مانند مغز ،جگر،شش،ستون فقراتی ،قلب،اعصاب و ماهیچه ها را دارد.

هولوگرافی کاربردهای بسیاری در قسمت پزشکی دارد .برای مطالعه پرونده های داده ای بیماران در حین آموزش به پرستاران و جراحان از هولوگرافی استفاده می شود .
بسیاری از سیستم های درمانی از تکنولوژی پیشرفته برای تهیه ی داده های پیچیده مانند ام آرآی و عکس برداری های فرادرمانی استفاده می کنند .اطلاعات الکترونیکی بر روی صفحات کامپیوتری به صورت تصاویر سه بعدی هولوگرافی و تمام رنگ نمایش داده می شوند.
شرکتی در اسکاتلند در استفاده ی این نوع داده ها برای تولید تصاویر سه بعدی برای آموزش و نمایش موفق است .مزیت این تکنولوژی این است نیازی به ابزار نمایشی ،عینک و یا هیچ ابزار دیگری برای نمایش نیست .دانش آموزان و پزشکان به آسانی به این تصاویرسه بعدی نگاه می کنند .

استفاده  نظامی از هولوگرام

یک شرکت آمریکایی بیش از سیزده هزار نقشه ی سه بعدی هولوگرافی از فضاپیماهای جنگی برای ارتش آمریکا دریافت کرده است .این تصاویر به سربازان کمک می کند تا مناطق را به خوبی شناسایی کنند و به آموزش های نظامی کمک شایانی می کند.گردآوری جغرافیایی اطلاعات بخشی از راهبردهای نظامی است و تصاویر تمام بعدی هولوگرافی برای شناسایی بهتر به کار گرفته می شود.
این شرکت تصاویر را به شکل داده های کامپیوتری پیچیده در می آورد وبه شکل صفحات هولوگرافی در می آورند .به وسیله ی این صفحات کاربران می توانند تصاویر سه بعدی با کیفیت مناطق در صفحات سه بعدی را نگاه کنند ،استفاده از این تکنولوژی بسیار آسان است و قابل حمل و نقل آسان است .این نقشه ها برای از بین بردن فاجعه کاربرد دارد.
قابلیت نمایش تصاویر هولوگرافی سه بعدی دقیق از یک منطقه مزیت های استراتژیک دارد.این تکنولوژی به جوامع بزرگتر بسط داده می شود.