هولوگرام

اطلاعات در مورد هولوگرام

هولوگرام

اطلاعات در مورد هولوگرام

نکاتی در مورد فیزیکی هولوگرافی

چند مدل از فیزیکی هولوگرافی

مشخصات جالب و دیدنی بعضی از هذ لولی ها نشان داده شده است که سه بعدی ترسیم شدند . زمانی که انها حول محور   ss1  به گردش و چرخش در می آیند تمام سطوح ان آینه هستند و به شکل عمودی  خطوط ss1 که کار آن اتصال دو منبع است به دوقسمت تقسیم میکند  که این در زمانی شکل میگیرد که شما نقطه ی آینه ایی کمیته را آینه ی oo1در نظر بگیرید. .این نقطه در سطوح سه بعدی یک آینه ی صاف به شمار می آید .هر اشعه از نقطه ی sسطوح هذلولی را جذب می کند .بنابراین s1یک تصویر مجازی از sبرای تمامی نقاط است .بالعکس این مسئله نیز برای نور صدق می کند .
اکنون با داشتن این مدل های فیزیکی در ذهن می توانیم مشخصه های مهم هولوگرام ها در رسانه هایی همانند امولسیون های عکاسی که ضخامت در حدود ۶ تا ۷ میکرومتر را دارند را شرح دهیم .

قابلیت های هولوگرام های پراکنشی

اگر هولوگرام پراکنشی را به تکه های کوچکتر تقسیم کنیم باز هم تصویر کلی هولوگرام در هر یک از این قسمت ها قابل مشاهده است .از آن جایی که هر حجم ابتدایی در هولوگرام با نور کامل منظره شکل گرفته است ،مجددا هر یک از این حجم ها نمای کامل تر را تولید می کنند .به عبارت دیگر اندازه ی هولوپلیت های به کار برده شده برای ساخت هولوگرام به اندازه ی منظره ی مورد نظر بستگی دارد .یک هولوگرام بزرگ مجموعه ای از هولوگرام های کوچکتر به شمار می آید .
به منظور نمایش یک تصویر واقعی با یک اشعه ی لیزری بر روی صفحه ی نمایش بهتر است یک ناحیه ی باریک را با استفاده از اشعه ی غیر منشعب انتخاب کنیم .در این مورد تصویر واقعی شامل اشعه هایی در زاویه های کوچک نزدیک به هم می باشد این مسئله عمق زاویه ی دید را افزایش می دهد و به ما امکان می دهد تصویر متمرکزتری را از فاصله ی دور در امتداد اشعه که تصویر واقعی را شکل می دهد داشته باشیم .بسیاری از قوانین نوری هندسی در این مبحث به کار گرفته شده است .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.